نرم افزار حسابداری تولیدی

شرکت های تولیدی دیر یا زود باید به دنبال برنامه ریزی در تولید باشند و گرنه محکوم به شکست خواهند بود.

نرم افزار حسابداری تولیدی

شرکت های تولیدی دیر یا زود باید به دنبال برنامه ریزی در تولید باشند و گرنه محکوم به شکست خواهند بود.

نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری تولیدی باید به کسب و کار شما در برنامه ریزی تولید شما کمک کند ، نرم افزار حسابداری تولیدی باید یکپارچه باشد.

کارگر و کارفرما برای همکاری دوطرفه نیاز به قرارداد کار دارند. قرارداد کار یک سند رسمی و حقوقی برای طرفین است. اگر قرارداد کار نباشد، آینده شغلی بخصوص در مورد کارگر که در موضع ضعف قرار دارد به خطر می‌افتد.

قرارداد کار چیست؟

قرارداد کار چیست؟ طبق ماده 7 قانون کار” قرارداد کار قراردادی کتبی یا شفاهی است، که به‌‌وسیله آن کارگر در قبال دریافت دستمزد، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد”.

قرارداد کار (Employment Contract) قراردادی دوطرفه بین کارگر (شخص حقیقی) و کارفرما (شخص حقیقی/حقوقی) است، که طبق آن کارگر در مقابل انجام کار از کارفرما مزد دریافت می‌کند.

تعلیق قرارداد کار

تعلیق قرارداد کار چیست؟ تعلیق قرارداد کار به معنای توقف موقت (نه دائم) ارتباط کارگر و کارفرما است.
بر اساس ماده 15 قانون کار:

“در مواردی که به‌واسطه قوه قهریه و یا بروز حوادث غیرقابل پیش‌بینی که وقوع آن از اراده طرفین خارج است، تمام یا بخشی از فعالیت‌های کاری تعطیل شود و انجام تعهدات کارگر یا کارفرما به‌طور موقت غیرممکن گردد، قرارداد کار در آن بخش متوقف شده به حالت تعلیق در می‌آید”.

در این ماده قانون آمده است، که”پس از رفع موارد مذکور، قرارداد کار با احتساب سابقه خدمت (از لحاظ بازنشستگی و افزایش مزد مطابق با سال جاری) به حالت اول برمی‌گردد”.


از جمله موارد تعلیق قرارداد کار چیست:

انجام خدمت نظام‌وظیفه و اخذ مرخصی و یا مشارکت داوطلبانه در جنگ
مرخصی تحصیلی و مرخصی بدون حقوق
حوادث غیرمترقبه و غیرقابل‌پیش‌بینی مثل سیل، زلزله، جنگ و … که باعث تعطیلی کارگاه شود.
بیماری و اخذ مرخصی استعلاجی
بارداری و اخذ مرخصی زایمان یا بارداری

نحوه نوشتن قرارداد کاری

قرارداد کتبی باید در 4 نسخه تنظیم گردد که یک نسخه از آن به اداره محل کار تحویل و یک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نیز نزد کارفرما می‌ماند. نحوه نوشتن قرارداد کاری باید به‌گونه‌ای باشد که تمامی بندهای لازم قرارداد کار در آن ذکر شود.

طریقه نوشتن قرارداد کاری بر اساس موارد زیر است:

مشخصات طرفین
تاریخ استخدام، انعقاد و مدت قرارداد
عنوان شغلی و شرح وظایف
میزان حقوق یا نحوه محاسبه حقوق مزایا
نحوه پرداخت دستمزد
قوانین و شرایط ساعات کاری
قوانین و شرایط تعطیلات (رسمی، مرخصی یا آخر هفته)
محل انجام کار
تعریف شرایط محرمانگی سازمان و قوانین شرکت
تمدید قرارداد
تسویه‌حساب
مواردی که عرف و عادت شغلی یا محل کار ایجاب کند
علاوه بر موارد مذکور که الزامی است، مواردی مثل شرایط بازنشستگی، فسخ قرارداد، مشخص‌شدن دائم یا موقت بودن قرارداد، بیمه، اخراج و سنوات و … می‌تواند به فهرست فوق اضافه شود.

آیا برای هر کاری به قرارداد نیاز داریم؟

بله. بستن قرارداد به منزله ایجاد تعهد و مسئولیت دوطرفه است. علاوه بر این درصورتی‌که یکی از طرفین، مسئولیت خود را به‌درستی انجام نداد، داشتن قرارداد یک راهکار حقوقی برای برخورد با موضوع است.

شرایط صحت قرارداد کار کدام اند؟

شرایط صحت قرارداد کار در متن قرارداد کاری شامل موارد زیر است:

مشخص بودن نوع کار یا وظیفه محوله به کارگر
ذکر حقوق، مزایا
ذکر موارد مربوط به ساعات کار، مرخصی، روزهای تعطیل
محل انجام کار
تاریخ انعقاد قرارداد و مدت قرارداد
مشروعیت و معین بودن
تعیین موارد خاص مرتبط با عرف و عادت شغل یا محل

  • fardad group

قانون کار

قرارداد کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی