نحوه دریافت توکن سامانه مودیان مالیاتی
دریافت توکن سامانه مودیان چگونه باید انجام شود؟ برای انجام عملیات با سطح امنیت بالا در محیط دیجیتال، از ابزارهای امنیتی مانند توکن امضا دیجیتال استفاده میشود. توکن یا امضا الکترونیک، سند الکترونیکی امضا شده و غیر قابل جعلی است که در اختیار فرد شناسایی شده قرار گرفته و عملیات تصدیق هویت دیجیتالی با استفاده از آن صورت میگیرد.
توکن سامانه مودیان چیست؟
امضا دیجیتال یا توکن، سند الکترونیکی امضا شدهای است که غیر قابل جعل بوده و معرف هویت فردی اشخاص است. از توکن امضا دیجیتال بیشتر در ثبت سفارشها، سامانههای خرید و فروش خودرو و املاک، دفاتر اسناد رسمی و… استفاده میشود. توکن سامانه مودیان که در سالهای اخیر با گسترش سامانه مودیان پرکاربرد شده نیز برای امضا دیجیتال فاکتورها و ارسال آنها به سامانه مودیان مورد استفاده قرار میگیرد.
چه افرادی باید امضای دیجیتالی داشته باشند؟
تمامی افراد در صورت تمایل میتوانند با ثبت نام توکن سامانه مودیان و تکمیل مراحل دریافت توکن سامانه مودیان نسبت به دریافت توکن برای سامانه مودیان اقدام کنند. اشخاص حقیقی و حقوقی که مطابق قانون پایانههای فروشگاهی از تاریخ 1401/08/01 موظف به عضویت در سامانه مودیان شدهاند، موظف به دریافت توکن سامانه مودیان مالیاتی هستند.
فرآیند ارسال صورتحساب الکترونیکی مالیاتی
ارسال صورت حساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی، به دو روش زیر امکان پذیر است:
- به وسیله شرکتهای معتمد مالیاتی معرفی شده و دارای مجوز
- به صورت مستقیم
مراحل دریافت توکن سامانه مودیان
مطابق قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان باید مودیان مالیاتی نسبت به ثبت نام و تهیه توکن سامانه مودیان اقدام کنند. به طور کلی مراحل و نحوه دریافت توکن سامانه مودیان مالیاتی به شرح زیر است:
- به سایت مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام مراجعه کنید.
- گزینه درخواست و صدور گواهی الکتریکی را انتخاب نمائید.
- با انتخاب گزینه ثبت نام و تکمیل موارد خواسته شده از جمله احراز هویت، دریافت رمز یکبار مصرف و تکمیل اطلاعات و تایید گزینه “ثبت نام” در انتهای صفحه، ثبت نام توکن برای سامانه مودیان برای شما انجام میشود.
- سپس، نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور تعریف شده در بخش قبل را در بخش ورود متقاضیان امضای الکترونیک وارد نمائید. در این مرحله شما به صفحه جدید وارد شده و باید محصول را انتخاب نموده و اطلاعات را وارد نمائید. با در نظر گرفتن نوع گواهی، شما باید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.
- وابسته به دولت
- غیر وابسته به دولت
- مستقل
در نهایت با انتخاب گزینه پرداخت هزینه و انجام پرداخت، پیام پرداخت با موفقیت انجام شد، نشان داده شده و کد رهگیری صادر میشود. برای انجام مراحل صدور گواهی بر روی توکن، باید ضمن خرید سخت افزار توکن و با در اختیار داشتن کد رهگیری به دفتر رسمی یا دفاتر پیشخوان مراجعه نمائید تا گواهی مربوطه به شما تحویل داده شود.
هر توکن بعد از دریافت چقدر اعتبار دارد؟
هر توکن بعد از دریافت به مدت 4 ساعت اعتبار دارد. شما در این مدت زمان نسبت به انجام عملیات با توکن ایجاد شده میتوانید اقدام کنید. بعد از پایان مدت زمان 4 ساعت باید مجددا نسبت به درخواست و ایجاد توکن اقدام نمائید.
نتیجه گیری
با اجرائی شدن قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان، به ترتیبی که قانون مقرر داشته مودیان مالیاتی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام و نسبت به انجام تکالیف مشخص شده اقدام کنند. به همین علت آشنایی با نحوه ثبت نام و سایر اقدامات از جمله نحوه دریافت توکن سامانه مودیان مالیاتی الزامی میباشد.
- 23/06/10
- ۱۳۳ نمایش