نرم افزار حسابداری تولیدی

شرکت های تولیدی دیر یا زود باید به دنبال برنامه ریزی در تولید باشند و گرنه محکوم به شکست خواهند بود.

نرم افزار حسابداری تولیدی

شرکت های تولیدی دیر یا زود باید به دنبال برنامه ریزی در تولید باشند و گرنه محکوم به شکست خواهند بود.

نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری تولیدی باید به کسب و کار شما در برنامه ریزی تولید شما کمک کند ، نرم افزار حسابداری تولیدی باید یکپارچه باشد.

دارایی های ثابت چه نوع دارایی‌هایی هستند؟ دارایی‌ها به دو دسته جاری و غیرجاری طبقه بندی می‌کنیم، که هر کدام از آن‌ها نیز به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند. دارایی جاری به دو دسته مشهود و نامشهود طبقه بندی شده‌اند. دارایی های ثابت قابل لمس هستند و قدرت تبدیل به وجه نقد در آن‌ها بسیار کند می‌باشد.

تعریف دارایی‌های ثابت

دارایی‌ های ثابت به دو دسته مشهود و نامشهود تقسیم می‌شوند، همان‌طور که از کلمه ثابت مشخص است، دارایی ثابت مشهود قابلیت لمس‌شدن را دارند، اما دارایی ثابت نامشهود قابلیت لمس شدن ندارد، قابلیت نقدینگی دارایی های ثابت مشهود زمان‌بر است و این دارایی‌ها متعلق به سازمان‌ها هستند.

انواع دارایی‌ های ثابت

گفتیم که دارایی‌ های ثابت، دارایی‌هایی هستند که در طول یک دوره مالی مصرف نمی‌شوند و طول عمر آن‌ها بیش از چند سال مالی است. اکنون می‌خواهیم دارایی های ثابت را نیز طبقه بندی کنیم و طبق آن‌ها، شما را با جزئیات بیشتری از دارایی آشنا کنیم. در تصویر زیر انواع دارایی ثابت را مشاهده می‌کنید.

استهلاک دارایی‌های ثابت

مهم‌ترین موضوع در دارایی ثابت، بحث استهلاک آن‌هاست. بعضی از دارایی‌ های ثابت مشهود، بعد از مدتی که از آن‌ها استفاده کرده‌ایم، به‌ مرور زمان از طول عمرشان کاسته شده و هزینه‌هایی را به سازمان متحمل می‌کنند که به آن هزینه در حسابداری، هزینه استهلاک می‌گوییم.
لازم است قبل از بستن حساب‌ها و انتقال به دوره مالی جدید، استهلاک مربوط به دارایی‌ها و هزینه استهلاک آن‌ها را شناسایی و محاسبه کنیم و همچنین ثبت مربوط به هریک از دارایی‌ها را به طور جداگانه انجام دهیم.

حسابداری دارایی های ثابت

حسابداری دارایی ثابت در حقیقت یکی از فعالیت‌های تجاری مربوط به واحد امور مالی و حسابداری یک سازمان و شرکت است که تصمیم دارند، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاری‌های خود را به تهیه انواع مختلفی از دارایی‌ها اختصاص بدهند و از آن‌ها برای پیشبرد اهداف و وظایف پیش‌بینی‌شده، استفاده کنند.

نتیجه می‌گیریم در علم حسابداری اموال و دارایی ثابت، به دارایی‌هایی گفته می‌شود که ممکن است در مالکیت فرد یا افرادی قرار گرفته باشد، همچنین در علم حسابداری این دارایی‌ها می‌توانند به‌صورت فیزیکی یا غیرفیزیکی باشند.

تفاوت دارایی‌های ثابت و جاری

دارایی‌ های ثابت مشهود قابلیت مشاهده‌ شدن را دارند، نقدینگی آن‌ها کمی زمان‌بر بوده و طول عمر بالایی دارند و به‌ مرور زمان مستهلک می‌شوند، ولی دارایی‌های جاری همان‌طور که از اسمشان مشخص است، در حال گردش هستند و قابلیت نقدشدندگی بسیار بالایی دارند.

بهای تمام شده دارایی ثابت

در دارایی‌ های ثابت بهای تمام شده، نباید از قیمت خریدی که صورت‌گرفته، کمتر باشد. بهای تمام شده دارایی ثابت شامل قیمت خرید دارایی و هزینه های جانبی مثل هزینه‌های حمل و نصب می باشد، درواقع تمامی هزینه‌هایی که صرف ورود و استفاده از دارایی مدنظر در سازمان صرف می شوند، بهای تمام شده دارایی مورد نظر به حساب می‌آیند.
نتیجه گیری

دارایی‌ های ثابت به دو دسته مشهود و نامشهود تقسیم می‌شوند، همان‌طور که از کلمه ثابت مشخص است، دارایی ثابت مشهود قابلیت لمس‌شدن را دارند و همچنین قابل رویت هستند، اما دارایی ثابت نامشهود قابلیت لمس شدن ندارد. قابلیت نقدینگی دارایی ثابت مشهود زمان‌بر است و این دارایی‌ها متعلق به سازمان می‌باشند.

  • fardad group

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی