نرم افزار حسابداری تولیدی

شرکت های تولیدی دیر یا زود باید به دنبال برنامه ریزی در تولید باشند و گرنه محکوم به شکست خواهند بود.

نرم افزار حسابداری تولیدی

شرکت های تولیدی دیر یا زود باید به دنبال برنامه ریزی در تولید باشند و گرنه محکوم به شکست خواهند بود.

نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری تولیدی باید به کسب و کار شما در برنامه ریزی تولید شما کمک کند ، نرم افزار حسابداری تولیدی باید یکپارچه باشد.

Cash flow چیست؟ Cash flow که به نام جریان نقدینگی شناخته شده است، یکی از گزارشاتی می‌باشد که سازمان‌ها در هر ماه و یا دوره مالی برای پروژه‌های پیمانکاری، تجاری به سهامداران ارائه می‌دهند. جریان نقدینگی در سازمان‌ها، نشان دهنده افزایش و یا کاهش هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی پروژه می‌باشد.

Cash flow چیست؟

جریان نقدینگی cash flow چیست جریان نقدینگی یا همان (Cash Flow) به مقدار خالص و تعیین شده‌ای از وجه نقد و مشابه پول نقد است که این وجه، برای تداوم یک کسب و کار، وارد عرصه فعالیت می‌شود و پس از مدتی نیز به گونه‌ای خارج می‌گردد.

یک مفهوم دیگر نیز برای سوال cash flow چیست وجود دارد. جریان نقدینگی دارای دو وجه مثبت و منفی می‌باشد که هر کدام نشان دهنده وضعیتی از کسب و کار است.

Cash flow operative چیست؟

Cash flow operative همان جریان نقدی عملیاتی می‌باشد که در نتیجه عملیات‌های عادی سازمان‌ها و موسسات پس از کسر هزینه‌های عملیاتی مثل هزینه بیمه کسب و کار، سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بلندمدت به وجود می‌آید.

به بیان ساده‌تر اگر بخواهیم cash flow operative را شرح دهیم، بدین گونه است که جریان نقدی عملیاتی، عملا وجوه نقدی است که موسسات از فعالیت‌های تجاری، آن را به دست آورده‌اند.

انواع مختلف جریان نقدی

جریان نقدینگی بخشی از گزارشات مالی شرکت‌ها و موسسات است که با آموزش برنامه حسابداری می‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای ارائه دقیق جریان نقدی، باید بتوانید تحلیل مالی درستی داشته باشید. جریان نقدی دارای انواع مختلفی می‌باشد که در تصویر زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

CASH FLOW در کنترل پروژه

کنترل پروژه جریان نقدینگی cash flow چیست به خوبی می‌دانید که پول در بیزنس و تجارت، به همان میزان نیاز است که بدن به خون نیاز دارد.

این شکست به دلیل کنترل نکردن نقدینگی و یا برآورد نادرست به وجود می‌آید، برای رفع این گونه مشکلات و بحران‌ها، اصلی‌ترین اقدام کنترل جریان نقدینگی پروژه می‌باشد.

نحوه محاسبه CASH FLOW

کارشناس کنترل جریان نقدینگی پروژه باید یک برنامه کلی برای محاسبه جریان نقدینگی در طول پروژه داشته باشد و طبق آن برنامه، هزینه‌ها و درآمدها را شناسایی و محاسبه کند. یعنی چه؟ فرض کنید پروژه‌ای که دارید تقریبا 36 ماه قرار است طول بکشد. در ابتدای این پروژه، یک جریان نقدینگی کلی صورت گرفته است.

اکنون باید در هر ماه کارشناس کنترل پروژه، هزینه‌ها و درآمدها را تخمین و محاسبه کند، پس از بررسی با توجه به درصد پیشرفت هر ماه، رقم به دست آمده ضرب در مبلغ قرارداد یا همان (Invoice) می‌شود. اکنون میزان پیشرفت یا پسرفت پروژه به دو شکل تجمعی و دوره‌ای نشان داده می‌شود.

گزارش جریان نقدینگی

پس از انجام تمامی مراحلی که ذکر کردیم، اکنون شما باید گزارش جریان نقدینگی شرکت و موسسه خودتان را تهیه و تنظیم نمایید. گزارش جریان نقدینگی دارای 3 بخش کلی می‌باشد که عبارتند از:
فعالیت‌های اجرایی
فعالیت‌های سرمایه‌گذاری
فعالیت‌های مالی
نتیجه گیری

cash flow چیست؟ جریان نقدینگی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در طول پروژه، پیمانکاران و کارفرمایان با آن سروکار دارند. جریان نقدینگی در موسسات و سازمان‌ها باید به صورت مداوم و پیوسته کنترل و بهبود یابد، زیرا از طریق تهیه کنترل جریان نقدینگی می‌باشد که می‌توانید پروژه را به سودآوری برسانید.

  • fardad group

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی